Mūsdienīga rakstiskā saziņa:
E-pasts. Čats. Emoji.

Datums: 02. un 09. decembris | Laiks: 9:00-13:00 | Vieta: Vebinārs tiešsaistē   | Dalības maksa: 145 EUR + PVN

Lejupielādēt/izdrukāt semināra programmu


Kam:

Komandām, kuru darba neatņemama sastāvdaļa ir rakstiska komunikācija. 

Izaicinājums:

Uz papīra, ar pildspalvu mūsdienās mēs rakstām mazāk, tomēr rakstiskā komunikācija, izmantojot virtuālās saziņas rīkus, kļūst intensīvāka un nozīmīgāka.

Attiecības ar kolēģiem, klientiem, iesaistītajām pusēm, biznesa lēmumi, finansējuma piesaiste un pat uzņēmuma pastāvēšana ir atkarīga no tā, cik efektīvi protam komunicēt rakstiski.

Mēs rakstām e-pastus, izmantojam tūlītējo ziņapmaiņu, SMS, mēs gatavojam prezentācijas, biznesa plānus un pārskatus. Mēs mācāmies komunicēt precīzi, lakoniski, fokusēti, arī – gramatiski pareizi.

Mēs zinām, ka:

  • Rakstītais vēstījums veido tik svarīgo pirmo iespaidu par uzņēmumu;
  • Katra komandas locekļa rakstītprasme rāda uzņēmuma profesionalitāti;
  • “Izlietu ūdeni nesasmelsi” – uzrakstīta ziņa var būt uzņēmuma ieguvums vai zaudējums.

Kā mēs mūsdienās komunicējam? Kādas ir atšķirības, jauninājumi? Kā ziņu ietērpt rakstītos vārdos? Kādus kanālus izvēlēties? Vai protam rakstīt “pareizi”? Kādas ir raksturīgākās kļūdas rakstiskajā komunikācijā? Kas ir Emoji un ko ar tiem iesākt? Vai komati mūsdienās vēl vajadzīgi?

Atbildes uz šiem un citiem jautājumiem – Baibas Apkalnas vebinārā “Mūsdienīga rakstiskā saziņa”.

Kursa ieguvumi:

Pēc apmācībām sagaidāms:

  • izveidots priekšstats par rakstiskās komunikācijas būtību un nozīmi;
  • apzinātas katra dalībnieka rakstītprasmes spēcīgās un vājās puses;
  • attīstīta spēja rakstīt 4P – precīzi, pilnīgi, pieklājīgi, pareizi;
  • radīta izpratne par valodas kļūdām un atpazītas tipiskākās no tām;
  • apgūta Emoji ABC

Kursa forma:

  • Interaktīva lekcija un diskusija ar uzsvaru uz kopīgu sarunu/darbošanos
  • Personīgās pieredzes analīze un sistematizēšana individuāli un grupā

Treneris:
Baiba Apkalna, MBA (RTU Rīgas Biznesa skola), Mg.sc.hum. (LU)

  • Specializējas apmācībās stratēģiskajā komunikācijā un klientu apkalpošanā (TimeBar (mazumtirdzniecība), EVRY Latvia (IT), Valsts Asinsdonoru centrs, Bar-Ilan University (Izraēla), CircleK (mazumirdzniecība) u.c.), Maxima Latvija (mazumtirdzniecība),
  • stratēģiskajā plānošanā (Pārtikas un Veterinārais dienests, Valsts Administrācijas skola, pašvaldības, Latvijas Etnogrāfiskais brīvdabas muzejs, RSU Sarkanā Krusta medicīnas koledža u.c.),
  • biznesa modelēšanā un vērtības piedāvājuma attīstīšanā (Rīgas Nukleārās medicīnas centrs, Kurzemes Biznesa inkubators (Liepāja)),
  • pārmaiņu vadībā (LKA Latvijas Kultūras koledža), 
  • stratēģiskajā komunikācijā (Valsts Administrācijas skola),
  • procesu vadībā, prezentācijā.


Programma:
divas attālinātās mācību sesijas/8 stundas

TĒMAS SATURS VINGRINĀJUMI
RAKSTISKĀS KOMUNIKĀCIJAS BŪTĪBA


RAKSTISKĀS ZIŅAS VEIDOŠANA


PĀRLASI! LABO!


KĀPĒC LIETOJAM EMOJI?


divas attālinātās mācību sesijas
8 stundas

                  

                                     
Rakstiskās komunikācijas būtība:
  • Komunikācijas process, lingvistiskā intelekta loma
  • Kāpēc un kad komunicēt rakstiski?
  • Priekšrocības/Trūkumi
  • Ar kādiem aizspriedumiem sastopamies?
Rakstiskās ziņas veidošana 
  • Rakstiskās komunikācijas formas un vide
  • Kādu ziņu nodot rakstiski?
  • Ziņas struktūra, vadlīnijas
  • Lietišķās komunikācijas pamatelementi
Pārlasi! Labo! 
  • 4P: precīzi, pilnīgi, pieklājīgi, pareizi
  • Kas ir "labs stils"?
  • Gramatika - "pareizi" un "nepareizi"
  • Vai pieļaujamas atkāpes?
Kāpēc lietojam Emoji
  • Reālā vs Virtuālā pasaule
  • Ziņa - emocija, "Labie" un "Sliktie" Emoji
  • Emoji lietošanas priekšrocības un trūkumi
  • Emoji enciklopēdija                                                                                     

MINI diktāts

Diskusija: Mana attieksme

Grupu darbs: Izveido lietišķu dokumentu

Individuāls darbs: Labo kļūdas!

Diskusija: Tipiskāko kļūdu apkopojums

Grupu darbs: Grupas Emoji lietošanas paradumu karte




Reģistrēšanās uz vebināru: