4 ieteikumi, kā komunicēt ar dažādiem personības tipiem

Vai esi nonācis situācijā, kad tev ir bijis grūti atrast pareizos vārdus, komunicējot ar kolēģiem? Varbūt izvēlētā komunikācijas tehnika nebija tā atbilstošākā? Kā komunicēt ar dažādiem personību tipiem darbavietā?
Cilvēka personības tips ir indivīda noteikta izturēšanās konkrētā situācijā. Psihologi izmanto testus, lai noteiktu cilvēka personības tipu. Vispopulārākais ir Meijersa-Brigsa indikators (Myers–Briggs Type Indicator). Šis indikators iedalās 16 tipos, pēc kuriem var noteikt cilvēka personību.
Meijersa-Brigsa perosnības tipi
Četri izplatītākie personības tipi:
Ekstravertie
- enerģiski, jautri, skaļi un entuziasma pilni cilvēki, kuriem patīk daudz runāt
ar citiem. Tiem padodas jaunu kontaktu meklēšana un socializēšanās. Ekstravertie
ir ne tik ļoti organizēti un viegli iztraucējami. No otras puses - viņi ir
radoši, spēj radīti inovatīvas idejas, strādā ātri un precīzi.

Introvertie – cilvēki, kuriem patīk miers un kārtība. Viņi neiesaistās konfliktos ar citiem, ir emocionāli stabili un ļoti piezemēti. Lieliska persona komandas izveidošanai.
Mērķtiecīgie
– cilvēki, kuri pavada laiku produktīvi, uzņemas vadību un ir centīgi. Velta
daudz laika mērķu sasniegšanai un smagam darbam.
Perfekcionisti –
cilvēki, kuri vienmēr mēģina izdarīt visu perfekti un darīs darbu tik ilgi, līdz
tas ir izdarīts. Patīk pieslīpēt detaļas un iedziļināties sīkumos.
Kā komunicēt ar katru no personības tipiem? Lai uzņēmums spētu veiksmīgi darbotos, vadītājam jāzina, kā runāt ar katru no šiem cilvēku tipiem un kā veidot komandas, lai sasniegtu vislabāko rezultātu.
Ieteikumi komunikācijai ar katru no personības tipiem:
- Ekstravertie vēlas, lai tiem pastāvīgi pievērš uzmanību un pret tiem izturas iejūtīgi.
- Introvertie vēlas, lai pret tiem izturas ar cieņu, novērtē to darbu un nodrošina mieru darba vidē.
- Perfektcionisti iesaistās individuālās sarunās un runā tikai tad, kad ir nepieciešams.
- Ar mērķtiecīgajiem ir jārunā precīzi un skaidri, jo tiem patīk noskaidrot lietas ātri un atgriezties atpakaļ pie darba.
Pētījumā ir atklāts, ka vislabāk komandas sasniedz rezultātus tad, ja pretējo personības tipa cilvēkus saliek vienā pārī, piemēram, introverts strādā kopā ar ekstravertu. Šāda kombinācija ļauj abiem darbiniekiem iepazīt labāk vienam otru un augt kopā.
Lai zinātu, kā strādāt ar citiem, ir jāsaprot, kādam personības tipam atbilsti pats. Kad tas ir noskaidrots, tad vieglāk saprast, kā komunicēt ar citiem, lai attīstītu ciešākas attiecības un radītu draudzīgāku un saliedētāku kolektīvu.
Attīsti savas komunikācijas prasmes seminārā “Efektīva komunikācija”, kas notiks jau 5. jūlijā!
Jaunākie ieraksti
-
Sinhronās vs asinhronās mācības
3. dec. 2020 -
Emocionālā inteliģence – vērtīga spēja organizācijas iekšējās vides uzlabošanai
27. nov. 2020 -
Organizācijas kultūras nozīme, ievadot darbā jauno darbinieku
26. okt. 2020 -
“Zīmuļa pārdošana”: Efektīva pieeja, lai veicinātu iesaisti un pārdošanu
8. okt. 2020 -
Kā tikt galā ar stresu darbā?
16. sep. 2020 -
Diagrammu veidošana, scenāriju ierakstīšana un uzdevumu automatizācija MS Excel vidē
11. aug. 2020 -
Kāpēc katram nepieciešams savs personīgais komunikācijas stils?
19. jūl. 2020