Kam:
Uzņēmumu un iestāžu komandām, kas atbild par mācībām, attālinātu asinhronu mācību materiālu izstrādes uzsākšanai.
Izaicinājums:
Profesionāļi jau sen nešaubās – nākotnē apmācības arvien vairāk būs digitālas.
Tomēr šīs nākotnes realizācija nav tik skaidra. Digitālus materiālus dalībnieki uztver atšķirīgi, tāpēc to vēlamais formāts atšķiras no tradicionālas mācīšanās prakses. Tāpēc e-materiālu veidošana prasa procesus un iemaņas, kuras tradicionālo mācību gatavošana nenodrošina.
Kā praktiski realizēt asinhronu mācību veidošanu?
Labā ziņa – šim izaicinājumam ir risinājums! Tiesa, ceļā uz to ir jāatbild uz niansētākiem jautājumiem. Kā auditorija mācās sinhroni un kā – asinhroni? Kādas ir būtiskākās sinhronu un asinhronu mācību materiālu atšķirības? Kā veidot asinhronus mācību kursus? Kādi ir asinhronas mācību vielas pasniegšanas formāti? Kā dažādus asinhronu mācību formātus kombinēt? Kā asinhroni novērtēt auditorijas zināšanas? Kā iegūt atgriezenisko saiti? Kādi ir asinhronu mācību materiālu ražošanas izaicinājumi?
Atbildes uz šiem un citiem jautājumiem meklēsim Kārļa Apkalna praktisko darbnīcu ciklā “e-Materiālu izstrāde”.
Kursa ieguvumi:
Mācību dalībnieki sagatavoti asinhronu mācību materiālu izstrādei ar:
-
izpratni par asinhronu mācību materiālu izstrādes iespējām;
-
praktiskai realizācijai piemērotu ražošanas procesu (darba formām);
-
izveidotiem topošo e-kursu detalizētiem plāniem;
-
sagatavotiem kursa pirmajiem mācību materiāliem (prototipu).
Kursa forma:
-
grupa plānota 4-5 dalībnieku pāriem (tēmas eksperts + metodologs);
-
kurss prasa dalībnieku augstu digitālās pratības līmeni;
-
kursā 20% laika tiek veltīts teorijai, bet 80% – аr e-mācību saturu plānošanu un izstrādi saistītiem praktiskiem uzdevumiem;
-
dalībniekiem starp nodarbībām katru reizi ir ieplānots patstāvīgais darbs.
Treneri:
Kārlis Apkalns
-
MBA (Rīgas Biznesa skola).
-
iemaņu treneris kopš 2006. gada, izveidojis seminārus par 20+ tēmām;
-
vadījis Latvijas Universitātes kuratoru, LU pasniedzēju, Rīgas Valsts tehnikuma, Daugavpils tehnikuma, Liepājas tehnikuma, Valmieras tehnikuma, Ventspils Valsts tehnikuma pasniedzēju, profesionāli tehnisko mācību iestāžu direktoru seminārus;
-
trenējis Latvijas Universitātes, Latvijas Bankas, Valsts Ieņēmumu dienesta, Latvenergo administrācijas komandas, Latvijas valsts pārvaldes augstākā līmeņa vadītājus, Latvijas vadošos jaunuzņēmumus un 400+ citu organizāciju komandas;
-
strādājis ar Rīgas Biznesa skolas (RBS), Rīgas Juridiskās augstskolas (RGSL), Rīgas Ekonomikas augstskolas (SSE Riga) studentiem.
Jeļena Horoškina
-
Visa profesionālā dzīve saistīta ar apmācībām un personāla attīstību.
-
B.Paed., Mag.Psych. + apmācību dizaina mini-MBA
-
15 + HR vadības prakse mazumtirdzniecības uzņēmumos. Pieredze korporatīvo mācību sistēmu radīšanā un attīstībā, biznesa treniņu organizēšanā un vadīšanā.
-
Metodoloģe pieaugušo mācību programmām. Izstrādā mācību metodoloģiju sinhronajām un asinhronajām mācību programmām.
-
Projekta “Mācības pieaugušajiem” ietvaros ir izstrādājusi un novadījusi kursu “Digitāla kursa projektēšana”, ar kopējo ilgumu 160 stundas, vairākām plūsmām.
Programma:
10 tiešsaistes treniņu sesijas, kopā 40 sinhronā darba stundas + mājas darbi
Sesija I
E-MĀCĪBU NĀKOTNE
4 akadēmiskās stundas
MĀCĪBU SATURS
Kā 21.gs. attīstās pasniegšanas vide?
-
Dalībnieku aktualitātes/jautājumi
Kā attīstības tendences ietekmē mani?
-
Mācību centra stratēģijas varianti
VINGRINĀJUMI
Vingrinājums:
Vides izmaiņu analīze
Mājas darbs:
1) forma Kursa apraksts; 2) forma Projekta ierobežojumi
Sesija II
FORMĀTI
MĒRĶAUDITORIJA
4 akadēmiskās stundas
MĀCĪBU SATURS
Ko var/nevar darīt klātienē un attālināti?
-
Formāti, to iespējas un ierobežojumi
Kā mērķa auditorija ietekmē mācību dizainu?
-
Svarīgas mērķa auditorijas iezīmes
VINGRINĀJUMI
Vingrinājums:
Ko var, ko nevar paveikt attālināti?
Mājas darbs:
3) forma Mērķa auditorija; 4) forma Mērķi
Sesija III
MĀCĪBU MĒRĶI
SATURA PLĀNOŠANA
4 akadēmiskās stundas
MĀCĪBU SATURS
Kā formulēt mācību mērķus?
-
Blūma taksonomija un tās pielietojums
Kā uzskatāmi saplānot apjomīgu mācību saturu?
-
Konteksta vs. Domu karte
VINGRINĀJUMI
Vingrinājums:
5) forma Kursa mācību mērķi
Mājas darbs:
Kursa satura vizuālā karte
Sesija IV
ASINHRONĀ SATURA FORMĀTI
4 akadēmiskās stundas
MĀCĪBU SATURS
Kādi ir informācijas pasniegšanas veidi
-
Mājas lapa, dokumenti, u.c. formāti
Kādas ir video materiālu iespējas?
-
10+ video materiālu formāti
VINGRINĀJUMI
Vingrinājums:
Esošo materiālu analīze
Mājas darbs:
Vizuālā koncepta apraksts
Sesija V
NODARBĪBAS KONCEPTS
4 akadēmiskās stundas
MĀCĪBU SATURS
Kādus elementus varam izmantot nodarbībā?
-
Nodarbības elementu virknēšana
Kā veidot piesātinātu, bet ne pārsātinātu slodzi?
-
Plānošanas principi un prakse
VINGRINĀJUMI
Vingrinājums:
Dažādi nodarbības elementi
Mājas darbs:
Nodarbības koncepta formulēšana
Sesija VI
KURSA PLĀNOŠANA
4 akadēmiskās stundas
MĀCĪBU SATURS
Kādus elementus var un vajag ieplānot kursā?
-
Svarīgas kursa sastāvdaļas
Kā ieraudzīt "visu kursu vienā bildē"?
-
Student Journey veidošana
VINGRINĀJUMI
Vingrinājums:
Kursa svarīgie elementi
Mājas darbs:
Satura dalīšana slāņos/nesējos
Sesija VII
SATURA RAŽOŠANA I
4 akadēmiskās stundas
MĀCĪBU SATURS
Kā veidot materiālu vizuālo konceptu?
-
Dizaina principi nedizaineriem
Kā ekspertu sagatavot darbam video kamerā?
-
Scenāriju metode un Uzsvaru metode
VINGRINĀJUMI
Vingrinājums:
Vizuālo elementu uzskaitījums
Mājas darbs:
Kursa vizuālais koncepts
Sesija VIII
SATURA RAŽOŠANA II
4 akadēmiskās stundas
MĀCĪBU SATURS
Kā līdzsvarot iesaistīšanu un motivāciju?
-
Dažādas iesaistes līmeņa rīki
Kā digitālie rīki atvieglo e-materiālu veidošanu?
-
Aktuālāko rīku apskats
VINGRINĀJUMI
Vingrinājums:
Scenāriju veidošana (ar un bez palīglīdzekļiem)
Mājas darbs:
Video montāžas plāns
Sesija IX
PĀRBAUDE
KURSU VĒRTĒŠANA
4 akadēmiskās stundas
MĀCĪBU SATURS
Kā veidot efektīvu snieguma novērtējumu?
-
Formatīvais un Summatīvais vērtējums
Kā novērtēt kursu efektivitāti?
-
Kirpatrika kursu efektivitātes modelis
VINGRINĀJUMI
Vingrinājums:
Izveidoto prototipu tests
Mājas darbs:
Materiālu demo sagatavošana
Sesija X
PROJEKTU VADĪBA
4 akadēmiskās stundas
MĀCĪBU SATURS
Kā vadīt e-materiālu veidošanas projektus?
-
Projektu vadības četri posmi
Kāds ir e-materiālu atjaunošanas cikls?
-
Svarīgākie soļi un principi
VINGRINĀJUMI
Praktiskais darbs:
Sagatavoto materiālu demonstrācija
Mācību dalībnieku atsauksmes:
Vēlies uzzināt vairāk par e-Materiālu izstrādes mācībām?
Atstājot savu kontaktinformāciju, mūsu mācību satura plānošanas eksperts sazināsies ar Jums un pastāstīs plašāk par šo mācību iespējām un ieguvumiem Jūsu organizācijai.